مشارکت آستان قدس رضوی در آموزش زیست عفیفانه به خانواده‌ها حمایت ویژه از صندوق‌های خرد روستایی در دولت سیزدهم جمعیت مهمترین مسئله امنیتی و مولفه اول قدرت نظامی کشور خواهد بود تعداد وام‌های پرداخت‌شده برای ازدواج و فرزندآوری رکورد زد| راه اندازی مراکز همسان گزینی عرض ارادت دختران مشهدی به کریمه اهل‌بیت(ع)+فیلم پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان | تکلیف نفقه در دوران عقد چیست؟ بی‌نام‌و‌نشانیم‌ ای‌حضرت پدر! روایتی از زنان مسلمان بااقتدار در تاریخ ایران | درسارای‌ملک‌خانم همسر باذکاوت تیمور یک دخترانه صمیمانه ویدئو | گل‌آرایی حرم حضرت‌معصومه‌(س) با ۵۰ هزار شاخه گل هشدار قرمز یک پزشک| ساده‌انگاری نسبت به سقط جنین حتی در بین خانواده‌های متدین دختری که با بیماری‌ نادرش رفاقت می‌کند هزینه درمان ناباروری در ایران کمتر از سایر کشورها فرزندان سوم و چهارم ۶۵ درصد از سقط جنین‌های خراسان رضوی هستند آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟ زنان به چند ساعت خواب نیاز دارند؟ صدور رأی بی‌سابقه به‌نفع بانوان ایرانی توزیع بسته های بهداشتی دوران بلوغ بین دختران دانش آموز در خراسان رضوی از تولیدات هنرمندان درباره جوانی جمعیت حمایت می‌شود برنامه‌های دهه کرامت با گلباران حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد آغاز می‌شود
سرخط خبرها
پرسش‌های حقوقی بانوان | چطور از مرخصی ۹ ماهه زایمان استفاده کنیم؟

پرسش‌های حقوقی بانوان | چطور از مرخصی ۹ ماهه زایمان استفاده کنیم؟

  • کد خبر: ۱۷۹۰۲۰
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
اگر کارفرما مهلت مرخصی زایمان را ۶ ماه رد کرده است می‌توان دادخواستی تحت عنوان افزایش زمان مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه را به دیوان عدالت اداری ارائه داد.

به گزارش شهرآرانیوز، در این مطلب به پرسش‌های حقوقی مخاطبان که از طریق درگاه‌های ارتباطی ثبت شده، پاسخ داده می‌شود. 

آیا قطعه زمین اهدایی در مهریه می‌تواند نامشخص باشد؟

مخاطبی پرسیده است به عنوان مهریه، یک قطعه زمین طلب کرده بودیم اما مکان و قیمت آن معلوم نبود. آیا مرد می‌تواند هرکجای شهر این قطعه را ثبت کند و به عنوان مهریه پس دهد؟ باید گفت اطلاعات پرسش برای پاسخ کامل نیست؛ اینکه زمینی که به عنوان مهریه طلب شده، آیا در سند ازدواج به عنوان مهریه مشخص شده است یا جایگزین مهریه انتخاب شده است. مبلغ در نظر گرفته‌شده برای مهریه چه مقدار بوده است که بر اساس آن این زمین طلب شده است؟ پاسخ به این پرسش اطلاعات تکمیلی نیاز دارد. 

روش گرفتن وضعیت استعلام سوءپیشینه 

گواهی عدم سوءپیشینه کیفری برگه مخصوصی است که در آن گواهی می‌شود فرد فاقد سابقه کیفری است. این گواهی سابقا فقط از سوی پلیس+۱۰ صادر می‌شد تا اینکه قوه‌قضائیه برای سهولت کار، در سال ۱۳۹۵ سامانه‌ای برای ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی به نام سامانه ثنا ایجاد کرد. اینکه گرفتن استعلام اینترنتی و از طریق سامانه عدل باشد یا به‌صورت حضوری و تشخیص هویت با اثر انگشت باشد تفاوتی ندارد.

حساب مسدودی ناشی از ضمانت بانکی را چطور باز کنیم؟

مخاطبی پرسیده است چند سال قبل، ضامن وام ازدواج همکارم که کارمند بانک بود شدم. الان ایشان از بانک استعفا داده و ۱۰ ماهی می‌شود که قسط پرداخت نکرده است. مجموع بدهی ۸ میلیون تومن شده است. بانک برداشت از حسابم را مسدود کرده است. الان چطور می‌توانم حسابم را باز کنم؟ باید گفت در صورتی که اقساط به پایان رسیده است، با در دست داشتن نامه از بانک به عنوان تسویه حساب کامل می‌توان حساب را از مسدودی خارج کرد و پس از این مراحل از فرد اصلی وام گیرنده برای پس گرفتن مبلغ پرداختی از سوی ضامن، دادخواست مطالبه وجه تنظیم کرد.

استفاده از مستمری متوفی برای بازماندگان  

پدر بنده تحت پوشش کمیته امداد بود و من تحت تکفل او بودم. الان چند ماهی می‌شود که پدرم فوت شده است و مستمری کمیته امداد امام‌خمینی(ره) برای من قطع شده است. می‌خواهم بدانم چه‌کار کنم که تحت پوشش کمیته امداد باشم. من زنی تنها هستم و سرپرست ندارم.

اگر متوفی در محلی مشغول به کار بوده است، می‌توان برای دریافت مستمری اقدام کرد.

مرخصی زایمان ۹ ماه است 

کارمند شرکتی هستم و بیمه‌ام به طور کامل پرداخت شده است. بعد از زایمان، مرخصی برای من ۶ ماه لحاظ شده است در حالی که شنیده‌ام باید ۹ ماه باشد. الان باید چه‌کار کنم تا بتوانم از ۹ ماه مرخصی استفاده کنم؟

مطابق قانون، مدت مرخصی زایمان که برای بانوان در نظر گرفته شده است ۹ ماه است. برای اینکه بتوان از زمان کامل مرخصی زایمان استفاده کرد، می‌توان دادخواستی تحت عنوان افزایش زمان مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه را به دیوان عدالت اداری ارائه داد.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.